Een nieuwe website is als een marathon lopen

Een marathon lopen vereist een goede voorbereiding. In de voorbereidingsfase ligt een belangrijke basis voor een uitmuntend resultaat. Het opstarten van een nieuwe website was een echte marathon. Maar hij of zeg ik zij is ondertussen online. En ik ben er fier op.

Partners in crime

Ik ging eerst op zoek naar een goede en betrouwbare websiteleverancier. De prijs en de geleverde kwaliteit nam ik onder de loupe van de verschillende gecontacteerde partijen. Inderdaad daar start de zoektocht maar hoe ga je webleveranciers vergelijken? De keuze was vervolgens zeer moeilijk omdat ik één voor één zeer goede bureaus gesproken heb. Zij brachten mij, op hun beurt, telkens meer websitekennis bij. Mijn buikgevoel heeft de doorslag gegeven.  Ik heb gekozen voor een zeer ambitieuze dame, Steffie Docx.  Zij en haar vader runnen het bedrijf CSI (Creative Services Int.) te Heist-op-den-Berg. Steffie, de webdesigner van dienst, heeft aangedurfd om mijn vele website eisen om te toveren in de Timber Works website. Jong en gedurfd stelde zij haar eisen zoals:
– Ilse, je kan niet met deze foto’s die jij mij toont op het web verschijnen.
– Ilse, je verschillende accounts voor het social media gebeuren moeten op 1 lijn liggen.
– Ilse, in jouw teksten moet je meer kracht steken.

Na elke meeting ging ik met een overzichtelijke to do lijst terug op pad. Steffie legt voor zichzelf en haar klanten de lat hoog en tracht met CSI het totaalconcept te realiseren. Dit gaat van grafisch ontwerp en webdesign tot het uitwerken van een social media plan en alles wat met online marketing te maken heeft. In mijn geval zijn deze laatste topics mijn stokpaardjes, net als de hare. Onze samenwerking klikt. Na diverse meetings belde Steffie mij op vrijdagavond  21/08/15, met het nieuws dat de website online staat. De site Timber Works loopt de marathon, de kroon op ons werk, op onze voorbereidingen!

Print

De voorbereidingsfase?

Een website betekent voor Timber Works een informatiebron en een eye-catcher van formaat. Dit marketinginstrument is mijn nummer één. In elk boek dat je leest over websites en het online gebeuren komt er steeds 1 boodschap terug “nieuwe content plaatsen op je online platform”.  Google loves websites met voortdurend nieuwe inhoud. Content in de vorm van storytelling is het succes van elke druk bezochte website. “Content” is ondertussen mijn nieuwe, tijdrovende hobby en vertaalt zich in mijn Timber Works blog. Tijdens onze eerste website meeting was het bloggen direct een hot item. Steffie uitte onmiddellijk haar enthousiasme over het reeds bestaan van een Timber Works blog. Hoe ik dat in de toekomst praktisch zou organiseren was voor mij niet duidelijk. Een blog vereist minimum 2 blogartikels per week.  Het samenwerken met een familiaal bedrijf met uitgebreide kennis over doeltreffende online marketing geeft mij op dat moment het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. [ Jij bent stiekem al gaan piepen naar www.csint.be. Binnenkort pakken zij uit met een vernieuwde website dus stay tuned!] Onze brainstorm sessie leidt in concreto tot het aantrekken van gastbloggers.  Hoe spannend seg! De marathon duurt verder, wij zijn nog maar halfweg.

Zo gezegd, zo gedaan. Ondertussen ondersteunen 2 enthousiaste gastbloggers de Timber Works Blog. Deze dames, Jacqueline Lisa Dom en Nathalie Geysels, stellen zichzelf nog uitgebreid voor. Wij verleiden en informeren onze lezers over “alles” wat gerelateerd is met hout en exclusieve houtconstructies zowel op een no-nonsense als op een plezierige en technische manier. Wij publiceren reviews van gelezen tijdschriften, informeren jou over beurzen, laten klanten aan het woord, geven je een kijk achter de schermen van onze schrijnwerkerij én je krijgt ook een beeld van mijzelf als zaakvoerder. Benieuwd zeker?

Een andere toch wel belangrijke struikelblok die genomen moest worden, was het aanleveren van kwalitatief fotomateriaal. Welke fotograaf brengt het wow gevoel van onze houten constructies in een foto tot leven? Het via-via verhaal heeft zijn werk gedaan. Na een gesprek met Wim Vanderwegen zijn wij quasi direct aan het echte werk gestart.  Elke realisatie is op een prachtige manier vastgelegd op papier.  Wim, van dodgeandburn.be, stelt zichzelf graag voor in een uitgebreid blogartikel.

Jij denkt nu, het startschot van de marathon is gegeven, de Timber Works site loopt, alles is in orde. Een marathon lopen is één, maar dan komt de uitdaging pas echt. Ik wil een record breken. Dat kan op veel manieren. Op welk vlak zou jij graag een record breken met jouw website?

groetjes, Ilse

ps. Vink het vakje onderaan aan als jij onze blog wil volgen!

Recent Posts

Laat een reactie achter